zaterdag 31 oktober 2015

Dag 2: Happy Halloween!

Supercalifragilisticexpialidocious!! Zo was onze dag vandaag!! :-)

Het was een heel goede keuze om de planning om te gooien. We waren rond 9 uur in Magic Kingdom.  Ik had me voorbereid op een grote mensenmassa aangezien het Halloween is... Dat bleek niet het geval! Waarschijnlijk dacht iedereen zo want achteraf hoorde ik dat de andere parken wel heel erg druk waren! Goed voor ons! 

We hebben deze keer ook Magic Bands! In de Mickey chip staan al je gegevens: Fastpasses, inkomticket,... Ongelooflijk hoe dit werkt! Zo handig ook! 



Fotos nemen voor het kasteel met niemand anders in je foto? Alles kon vandaag!
 



Tegen de middag hadden we al heel wat attracties gedaan! Normaal doe je hier een hele dag over. Het was wel relaxt zo! Ineens komen we uit op de 'Move it, Shake it, Celebrate parade, wat voor heel wat sfeer zorgde! Noah had de eer om met Balou en de Geest te dansen.  Ik heb 'm wel wat moeten pushen maar zo kreeg ik toch wat leuke foto's en filmpjes! :-)



Rond 2 uur werd het steeds drukker en drukker. We zien ook de gekst verklede mensen! Halloween is hier duidelijk een groot feest! Zowat iedereen doet er aan mee. Het kon wel carnaval zijn!
Tijd om even terug naar het hotel te gaan voor wat rust! :-)

Noah werd erg ongeduldig ... Hij wou zo snel mogelijk gaan Trick or Treaten!
 

Eerst even wat eten om vervolgens door te rijden naar Celebration! Dit is een stadje gesticht door Walt Disney. Er wonen zowat de rijkste mensen bij elkaar, aan de huizen te zien! 

Iets voorbij ons hotel zag ik al een file staan... Ik dacht, dat kan toch niet een kilometers lange file zijn voor naar het stadje te gaan?!? Euhm... Ja dus!! Ik neem snel een andere weg en ga via een stuk tolweg om zo een deel van de file af te snijden. Tevergeefs!! Het was een hele massa!! 

Mensen parkeerde hun auto op 2 km afstand en liepen ons voorbij... Als al die mensen gaan 'trick or treaten', dan gaat er geen snoep meer te verzamelen zijn!  
Omgekeerd en de auto ver weg geparkeerd, we gaan dan maar te voet!

 Ik sprak Noah al moed in, als we geen snoepjes hadden dan zou ik er wel wat gaan kopen. :-) 

Het was wel de moeite! Alleen al de versiering bij de huizen! Ongelooflijk! Mensen gaan heel ver! Wauw!




We lopen kris kras door het stadje uit. Het is overal aanschuiven voor snoepjes! Op veel voordeuren hangt een bordje 'out of candy'! Dat zal wel... Zoveel volk! Drukker dan in Disney World! 
Noah vind het geweldig en zegt standaard tegen iedereen hetzelfde: "Hi! Trick or treat! Thank you! Happy Halloween!" 


Zijn emmerke raakt toch half vol. :-) Ik begin een beetje in paniek te slaan want we zijn zoveel straten ingegaan dat ik er geen flauw benul van heb waar de auto staat geparkeerd! Het is ook pik donker buiten! Gelukkig kom ik onderweg politie tegen die me graag de weg wijsden. De politie, je vriend! :-)

Ze wisten me te vertellen dat dit nog nooit gezien was. Zoveel mensen die naar het stadje trokken. Ze schatten dat er een 30000 mensen waren. Normaal is dit gewoon iets voor de buurt, hier komen de toeristen snoep verzamelen. :-)

Na lang stappen vinden we de auto. We hebben toch een dikke 2 uur rondgelopen van deur tot deur. 


We sluiten deze geslaagde maar vermoeiende dag af...

De buit van vandaag:-) 


Terwijl ik met de Blog bezig ben in Noah al lang in dromenland!

Morgen? We zien wel! Foert met de planning! :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten